Yeni Web Sitemize Gitmek İçin Tıklayınız

kodcudost

photoshop nedir

 

Photoshop (Nedir? - Nasıl kullanılır?)

Photoshop Nedir ?
Photoshop grafiklerinizi ve fotoğraflarınızı " şekillendirebileceğiniz " bir resim editörüdür. 
Dijital ortamdaki herhangi bir sabit görüntüyle ilgili renk ayarlarını yapabileceğiniz dünyanın en popüler programıdır. 
Elinizdeki fotografik metayla ilgili satürasyon, kontrast, ışık gibi görüntüdeki renklerin tüm özellikleri ile ilgilenebilmenizi sağlamaktadır. 
Bu üstün özellikleri sayesinde bu alanda bir standart olmuştur. Basım yayın organları başta olmak üzere renk ve resimlerle uğraşan her alandaki kuruluş için Photoshop alanında tek ve değişilmez programlardan birisidir.

Niçin Photoshop KuLLanmaLıyız ? 
İnternet Dünyasında milyonlarca tanıtım, siteler, duyurular vs. birçok temeli tasarıma dayanan planlar veya projeler hazırlanmaktadır. 
Bunların amacı insanların dikkatini çekmektir. Dikkat çekmek ise güzel bir tasarım ve insanları gözlerini kamaştıracak türden şekiller olmalıdır. Bunlar içinde günümüzde grafik tasarımlı programlar kullanılmaktadır.
Photoshop tam bunlar için hazırlanmıştır. Örneğin; bir banner veya logo tasarımı yapıyoruz.Normal paintle yaptığımız logo ile photoshopta hazırladığımız logo kesinlikle bir olamaz. Photoshop çok güzel sonuçlar verir. İşte bunun için kaliteli, şık, güzel, tasarımlar oluşturmak ve yayımlamak istiyorsak Photoshop vazgeçilemiyecek bir kaynaktır. 
Fotoğrafçılık unsurları arasında en onemli programLarın başında geLir Nasılki fotoğraf çektirdikten sonra Ben rütüşlu istiyorum diyorsunuz işte o rütüş nasılmı oluyor işte bunun cevabı photoshop. Dünyada kullanım açısından en çok kullanıLan resim düzenLeme editörü olan photoshopun sunduğu bu faydalardan biz neden yaralanmayalaım dimi arkadaşLar.

Neden Photoshop ? Başka Program Yokmu Bunun gibi ?
Tabiki Photoshop gibi ProgramLar piyasada mevcut. Örnegin : CoreL , Paint Shop Pro Vs... gibi.
Ancak bunların yanı sıra Photoshopun kullanımının daha kolay ve özeLLikLerinin daha fazla olmasıyLa herkesin ilgisini çekmiştir. HayaL gücünüzü kuLLanarak Çok güzeL şeyLer ortaya çıkabilirsiz.
Bence Nedenmi Photoshop ? Çünkü Arkadasında ADOBe gibi Bir Firma oluğu için.

Photoshop'u açtık Soldaki Menu Nedir ? Ne işe Yarar ÜzerindekiLer nedir ?
Photoshopumuzu Kurduktan Sonra Açtıgımızda hemen Solumuzda bi tane Menu Bar oldugunu goreceksiniz. Bu menu barın üzerindeki işaretLerin ne oldukLarını Aşagıdaki Resimde işaretlediğimiz sayılara gore teker teker açıklamaya çalışacaz. Ancak Resim Photoshop 6.0 a aittir. Photoshopun Son versiyonu olan CS2 dede FazLa bir değişiklik yoktur onun için endişelenmeyin.

 


Unutmamamız gerekenler :
* Araç kutusu özelliklerinin bazılarının sağ alt köşelerinde ok () simgesi bulunmaktadır. Bu sembol, özelliğin birden fazla işlevi olduğunu göstermektedir. Özelliğin üzerine gelerek mouse’un sol tuşunu basılı tutarsanız, diğer seçenekler de karşınıza çıkacaktır. Buradan istediğiniz seçimi yapabilirsiniz.

* Her farklı özellik seçildiğinde araç kutusunun hemen üst kısmında bulunan seçenek menüsü de değişmektedir. Yapacağınız işlemler sırasında bu menüde çok işimize yarayacaktır.

* İşlemlerimizin birçoğunu mouse’un sol tuşu ile yapacağımızı unutmayın.

1 - İşaret aracı (Rectangual Marquee TooL) : Resim üzerinde istediğimiz alanı seçmemizi sağlar. Kısa YoL tuşu 

Dört farklı seçenek sunar :

* Seçim işlemini yapabilmek için, özelliği seçili hale getirin. Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçmek istediğiniz alanı tarayın. 

1- Dörtgen İşaretleme Aracı (Rectangual Marquee TooL) : Kare, dikdörtgen gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

2- Elips Şekilli İşaretleyici Araç (eLipticaLL Marquee TooL) : Elips, daire gibi şekil seçimleri yapabiliriz.

* Mouse’un sol tuşuna resim üzerinde bir kez tıklayın. 

3- Tek Sıra İşaretleme Aracı (singLe Row Marquee TooL) : Tek sıra çizgi seçimleri yapabiliriz.

4- Tek Sütun İşaretleme Aracı (SingLe Columb Marquee TooL) : Tek sütün çizgi seçimleri yapabiliriz.

İşaret Aracı, keskin seçimler yapmanızı sağlar.

İPUCU : “Dörtgen İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz ‘kare’ şeklinde, “Elips İşaret Aracı” nı kullanırken ‘Shift’ tuşunu basılı tutarak seçim işleminizi gerçekleştirirseniz daire şeklinde seçim alanı oluşturmuş olursunuz. 

2 – Taşıma Aracı (Move TooL): Katmanları ya da seçili alanı taşımanızı sağlar. Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşu basılı tutularak katman istenilen yere taşınır. Kısa Yol Tuşu 

Resmin istediğiniz bir alanını seçin, sonra taşıma aracı özelliğini seçerek mouse ‘un sol tuşunu basılı tutarak alanı taşıyalım. Mesela arkadaşınızın gözünü seçin, katmanı başka bir yere taşıyın ya da katmanı silin. Boşalan alana da bir koyun gözü kopyalayın. Nasıl , şimdiden yaratıcı fikirler kafanızda dolaşmaya başladı mı? Durun acele etmeyin daha öğreneceğimiz çok şey var! 

3 – Kement Aracı (Lasso TooL) : Seçim işlemi yapar. İşaret Aracıyla aynı işlevi yürütür. Yalnız keskin seçimler yapmanıza gerek yok. Pikselleri bile tek tek seçebilirsiniz. Dağınık seçim yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu ( L )

Üç farklı seçenek sunar : 

1- Kement Aracı (Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istediğiniz alanın belli bir noktasından başlayarak seçiminizi yapın ve seçiminizi başladığınız noktada bitirin. 

2- Çokgen Kement Aracı (PolygonaL Lasso TooL) : Mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde tek tek tıklamalar yaparak seçim alanınızı oluşturun. 

3- Manyetik Kement Aracı (Magnetic Lasso TooL) : Piksel tanıma yöntemine göre çalışır. Aynı renk pikseller üzerine seçim yapar. Yapmanız gereken tek şey, seçim alanınızı belirledikten sonra mouse’un sol tuşu ile bir alana tıklayıp mouse’u isteğiniz doğrultusunda hareket ettirmek (sol tuşa basılı tutmanıza gerek yoktur) ve başladığınız noktada bitirmek. 

4– Sihirbaz Çubuğu Aracı (Magic Wand TooL) : Seçim işlevi yapar. Piksel tanıma yöntemine göre seçer. Örneğin tüm siyah renkleri seçmek istiyorsanız, bu özelliği seçili hale getirip mouse’un sol tuşu ile siyah bir renge tıklayın. Resim üzerindeki tüm siyah renkler seçilecektir. Kısa YoL tuşu ( W )

İPUCU : Aynı resim üzerinde seçili alan ile birlikte başka seçili alanlar da oluşturmak istiyorsanız, SHİFT tuşunu basılı tutarak yeni seçim alanları oluşturun. Seçilmiş olan, seçim alanının belli bir bölümünü seçim dışına çıkarmak istiyorsanız, ALT tuşunu basılı tutarak işleminizi tamamlayın.

5 – Kırpma Aracı (Crop TooL) : Kesme işlemi yapar. Resim üzerinde kalmasını istediğiniz alanı mouse’un sol tuşunu basılı tutarak seçin, çerçeve dışında kalan alan silinecektir. Çerçeve kenarları ile oynayarak kesilmesini istediğinizi alana ince ayar yapabilirsiniz. Kısa yoL tuşu
( C ) 

İPUCU : “Escape” tuşuna basarak seçilmiş olan kırpma alanını iptal edebilirsiniz.

6 – Dilim aracı (Slice TooL) : Genel olarak web tabanlı resimlerde kullanılır. Dijital resimlerimize yapacağımız işlemler için gerekli değildir. Kısa YoL Tuşu ( K )

7 – Havalı Fırça : Boyama aracıdır. Tam bir boyama yapmaz. İlk vuruşta saydam bir boyama yapar. Mouse’un sol tuşu tek tek tıklatılarak istenilen alan boyanır. Boya rengi, “önalan rengi”ne göre atanır.(“önalan rengi” ile ilgili bilgi için 22.maddeye bakınız.) 

Önalan regini siyah yaparak, istediğiniz alana yaptığınız hafif darbelerle resminizde sisli bir hava efekti oluşturabilirsiniz. 

İPUCU : Tam olarak istenilen alanı boyamak istiyorsanız (boyamanın istenmeyen alanlara taşmaması için), öncelikle bir seçim alanı oluşturun. Daha sonra boyama işlemini gerçekleştirin. 

8 – Boya Fırçası Aracı (Brush TooL) : Tam boyama(çizgisel) yapar. Önalan rengini kullanır. Kısa yoL tuşu 

İki farklı seçenek sunar :

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak işlem yapılır. 

1- Boya Fırçası Aracı : Tam boyama yapar.

2- Kurşun Kalem Aracı : Çizim yapar.

9 – Damga Kopyalama Aracı (Clone Samp TooL) : Piksel kopyalaması yapar. Dijital resimler üzerindeki değişiklikliklerde çok fazla oranda kullanılır. Bir diğer ismide, DNA kopyalama aracıdır. Kısa yoL tuşu (S )

İki seçenek sunar :

1- Damga Kopyalama Aracı (CLone Samp TooL) : Damga kopyalama aracını seçtikten sonra öncelikle kopyalamak istediğiniz alanı ALT tuşuna basılı tutarak mouse’un sol tuşu ile tarayın. Sonra ALT tuşuna basmadan mouse’un sol tuşunu basılı tutarak resmin istediğiniz alanına yapıştırın. 

2- Desen Kopyalama Aracı (Pattern Samp TooL) : Desen kopyalama aracını etkinleştirdikten sonra, araç kutusunun hemen üstünde yer alan seçenek menüsünden istediğiniz deseni seçin ve yapıştırmak istediğiniz alan üzerine gelerek mouse’un sol tuşunu basılı tutarak yapıştırma işlemini yapın.

10 – Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) : Resminize hangi işlemi hangi efekti uygularsanız uygulayın, bu özelliği kullanarak resminizin ilk başlangıç haline geri dönebilirsiniz. Burada unutulmaması gereken nokta, resiminizin tamamını değil, sadece sizin istediğiniz alanı eski haline getirebileceğiniz. Yani resmin bir sadece bir kısmını. Kısa YoL Tuşu ( Y )

İki seçenek sunar : 

1- Sanat Tarihi Aracı (History Brush TooL) :Resminizi ilk başlangıç haline getirir. Yapmanız gereken mouse’un sol tuşuna basılı tutarak istenilen alanı taramak..

2- Sanat Tarihi Fırçası (ArtHistory Brush TooL) :Bu özellik resminizi dijital bir resim olmaktan çıkararak, resminizi pastelle boyanmış bir resim haline getirir. Sanat tarihi sizi bekliyor. Bu özelliği bir vesikalık resim üzerinde deneyebilirsiniz!

11 – Silgi Aracı (Eraser TooL) : Pikselleri yok ederek silme işlemi yapar. Kısa YoL Tuşu 

Üç seçenek sunar :

1- Silgi Aracı (Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşu basılı tutularak istenilen alanlar silinir. 

2- Artalan Silgi Aracı (Background Eraser TooL) :Artalan rengini siler.

3- Sihirli Silgi Aracı (Magic Eraser TooL) :Mouse’un sol tuşuna tek tıklama yaparak istenilen piksel alanı silinir.

12 – Boya Kovası Aracı (Paint Bucket TooL) : İlginç geçiş efekti boyamaları ve toplu renk boyamaları yapar. Kısa Yol Tuşu ( G )

İki seçenek sunar : 

1- Geçiş Aracı (Graident TooL) : Geçiş aracı özelliğini seçtikten sonra, araç kutusunun hemen üst kısmında bulunan seçenekler menüsünden istediğiniz geçiş efektini seçin. Geçiş efektlerinin hemen sağ kısmında bulunan efekt uygulama seçeneklerinden de birini seçerek resmin istediğiniz bir alanına mouse’un sol tuşu basılı tutularak çiziminizi yapın. Sonuç şaşırtıcı mı? Geçiş aracı, katmanın tamamını boyayarak resminize toplu bir boyama yapar. 

2- Boya kovası aracı (Paint Bucket TooL) :Önalan rengini, tüm katmana etkinleştirerek boyama yapar. Yapmanız gereken, özelliği seçtikten sonra resim içerisindeki herhangi bir alana mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklatmanız.

İPUCU : Resmin tamamını değil de, istediğiniz bir alanını “seçim” işlemini yaptıktan sonra boyama işlemi gerçekleştirerek renklendirebilirsiniz. 

13 – Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa YoL Tuşu 

Üç seçenek sunar :

1- Bulanıklılık Aracı (Smudge TooL)

Resmin istenilen kısmına bulanıklık katar. Fazla ileri gitmemek şartıyla resimlerinizin daha kaliteli görüntüler sunmasını sağlar.

2- Keskinleştirme Aracı (Sharpen TooL)

Bulanıklılığın tersi bir işlem yapar. Resimleriniz üzerindeki bulanık noktaları keskinleştirir.

3- Bulaşıklılık Aracı (Blur TooL)

Resim üzerinde istenilen alanda “şekil değişikliği” yapılmasına olanak sağlar. Özellikle resimler üzerindeki estetik operasyonlarımızda çok işimize yarayacak bir özellik!

14 – Kaçırma Aracı (dodge TooL) : Mouse’un sol tuşu basılı tutularak ya da tek tıklamayla istenilen alana işlem yapılır. Kısa Yol Tuşu 
( O )

Üç seçenek sunar :

1- Kaçırma Aracı (dodge TooL) :Resminiz üzerinde ışıklandırılmış alan yaratmanızı sağlar.

2- Yakma Aracı (Burn TooL) :Resminiz üzerinde koyulaştırılmış alan yaratmanızı sağlar.

3- Sünger Aracı (Sponge TooL) :Resim doygunluğunu arttırmanızı ya da azaltmanızı sağlar.

15 – Yazı aracı (Type TooL) : Resimler üzerine yazı yazabilmenize olanak sağlar. Siz de her çekmiş olduğunuz dijital resminizin sağ alt köşesine adınızı yazabilirsiniz. Kısa YoL Tuşu 

Özelliği seçtikten sonra, mouse’un sol tuşu ile resim üzerinde herhangi bir noktaya bir tıklatma yapmanız yeterli. Yazıyı bitirdikten sonra “ Taşıma Aracı” na bir kere tıklayın.

Dört Seçenek Sunar : 

1- Yatay Yazı Aracı (HorizontaL type TooL) : Yan oLarak Yazı Yazmamızı sağlar.

2- Dikey Yazı Aracı (VerticaL type TooL) : YazıLarınızı Dik oLarak Yazmanızı SağLar.

3- Yatay Seçerek Yazı (HorizontaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerine Gore Seçerek oLuşturur.

4- Dikey Seçerek Yazı (VerticaL type Mask TooL) : YazıLarınızı Yazı HarfLerinize Göre Seçerek Dikey oLuşturur.



16 - Kalem Aracı (Pen TooL) : Resim üzerine önalan renginde çizgiler çizmenize olanak sağlar. Kısa Yol Tuşu

17 – Dörtgen aracı (RenctangLe TooL) :Resim üzerine, şekil ve çizgi katmanları koymanızı sağlar. Ayrıca photoshop’un kendine özel şekillerini de kullanabilmenizi sağlar. Önalan rengini kullanır. Kısa YoL Tuşu ( P )

6 farklı seçenek sunar :

Dörtgen Aracı (RenctangLe TooL)/ Köşeleri Yuvarlanmış Dörtgen Aracı (Rounded RenctangLe TooL) / Elips Aracı (ELipse TooL) / Çokgen Aracı (PolygonaL TooL) : Yukarıda belirtilen şekillerin katman olarak çizimini yapmanızı sağlar.

Çizgi aracı (Line TooL) :Resim üzerinde çizgi katmanı yapmanıza olanak sağlar 

Özel şekil aracı (Custom Shape TooL) :Resim üzerine photoshop tarafından belirlenmiş olan özel şekiller çizmenizi sağlar.

18 – Not aracı (Notes TooL) : Resim üzerine not veya ses bırakmanızı sağlar. 

İki seçenek sunar:

1- Not Aracı (Notes TooL) :Resim üzerine not bırakmanızı sağlar. Not resim üzerinde küçük bir sembol ile temsil edilir. Kısa YoL ( N)

Özelliği seçtikten sonra mouse’un sol tuşunu resim üzerinde istediğiniz bir alana bir kere tıklatın. Karşınıza metin kutusu çıkacaktır. Buraya notunuzu bırakın ve sembole mouse’un sol tuşu ile iki kere ard arda tıklatın. Not defteri kapanacaktir. Not defterini tekrar açmak için üzerine mouse’un sol tuşu ile çift tıklatmanız yeterlidir. Eğer notu silmek istiyorsanız, notu seçtikten sonra “delete” tuşuna basınız.. 

2- Ses Ek Açıklama Aracı (Audio Annonation TooL) :Resim üzerine ses eklemenizi sağlar. Bu özelliği kullanabilmek için bazı küçük donanım özelliklerine sahip olmanız gerekebilir. Kullanma biçimi not defterini ile aynıdır.

19 – Damlalık aracı (Eyedropper TooL) :Önalan ve artalan renk ayarlamalarında ve belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmek için kullanılır. Kıs YoL ( I )

Üç seçenek sunar :

1- Damlalık aracı (Eyedropper TooL) :Resim üzerinde beğendiğiniz bir rengi önalan rengi olarak seçmenize olanak sağlıyor. 

Özelliği seçtikten sonra resim üzerinde beğendiğiniz bir renk pikseline mouse’un sol tuşu ile tıklayın. Önalan rengi seçilmiş olacaktır.

2- Renk örnekleyici aracı (Color SampLer TooL):Resim üzerinde seçmiş olduğunuz rengin tüm RGB oranlarını veya CMYK oranlarını verir. Bu özellik aynı anda dört farklı rengi incelemenizi mümkün kılıyor. 

Özelliği seçtikten sonra, “ Pencere / Bilgileri Göster ” menüsünü açın. Mouse’un sol tuşu ile bir renk noktasına tıklayın. Eğer resminiz RGB modunda ise seçtiğiniz rengin, Red oranı, Green oranı ve Blue oranı verilecektir. Özelliği resminizin üzerinden kaldırmak için resmin dışına taşımanız yeterli. 

3- Ölçü aracı (Measure TooL) :Resim üzerinde belirlediğiniz iki nokta arasındaki uzaklığı ölçmenizi sağlar.

Mouse’un sol tuşunu basılı tutarak çekin ve bırakın. Araç kutusunun hemen üstündeki seçenekler menüsü size gerekli oranlamaları verecektir.

20 – El Aracı (Hand TooL) : Ekranınıza sığmayacak büyüklükteki görüntülere ulaşmak için kullanılır. Kısa YoL ( H )

Mouse’un sol tuşu basılı tutularak kullanılır. 

21 – Yakınlaştırma Aracı (Zoom TooL) :Resmin istenilen noktalarına yakınlaştırma ve uzaklaştırma yapar.

Mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanarak yakınlaştırma işlemi gerçekleştirilir. ALT tuşuna basılı tutularak mouse’un sol tuşuna bir kere tıklanırsa uzaklaştırma işlemi gerçekleştirilir

22 - Önalan rengi / artalan rengi hotoshop’un tüm boyama ve çizim işlemlerinde kullanılan renk birimleridir. Önalan veya artalan renginin üzerine gelerek mouse’un sol tuşu ile bir kere tıklamanız yeterli. Tıkladıktan sonra karşınıza çıkan renk menusundan istediğiniz rengi seçerek önalan veya art alan rengi olarak belirleyebilirsiniz.

Discort Filtresi

Bu filtre genel olarak resmimizin şekli üzerinde oynama yapmamıza yarar.

DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişim kutusundaki 'graininess' seçeneği --> resme tanecikli bir doku kazandırmamıza, 'glow amount' seçeneği --> ışık miktarını arttırıp azaltmamıza, 'clear amount' seçeneği ise --> resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirlememize yarar. 

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor bir filtredir ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyulur, ama yaptıkları da son derece etkili bir filtredir. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur. 

GLASS Filtresi :
Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır buzlu cam tipi yüklüdür. Bunları texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. İletişim kutusundaki 'scaling' seçeneği --> buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlamamıza, 'distortion' seçeneği --> bozulma miktarını belirlememize, 'smoothness' seçeneği ise --> buzlu camın buz hücrelerinin ebadını belirlememize yarar. 

OCEAN RIPPLE Filtresi :
Resminizi denizde oluşan dalgalar gibi büker. İletişim kutusundaki 'ripple size' seçeneği --> dalgaların boyunu ayarlamamıza, 'ripple magnitude' seçeneği ise --> bozulma miktarını ayarlamamıza yarar. 

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır. 

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür. 

RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' seçeneği --> tırtık derinliğini ayarlamamıza, 'size' seçeneği --> tırtık dalgasının boyunu belirlememize yarar.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusundaki gösterilen hareket çizgisine uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. 'amount' seçeneği --> resme kazandırılacak derinliği belirlememize 'mode' seçeneği --> küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanmamızı sağlar.

TWIRL Filtresi :
Resmi, merkezi kısmı hariç olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 dereceye kadar döndürmemize yarar. 

WAVE Filtresi :
Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Amplitude dalga yüksekliğidir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir. 

ZIGZAG Filtresi :
Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' ve 'ridges' seçenekleri --> dalganın özelliklerini, 'style' seçeneği ile --> dalganın yönünü ve cinsini ayarlayabiliriz. 'pond ripples' (havuz dalgaları), 'out from center' (merkezden dışa doğru) veya around center ( merkezin civarında) seçeneklerimiz var.

Noise Bölümü AçıkLamaLarı

ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'amount' değeri --> parazit yoğunluğunu ayarlar, 'uniform' seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer 'gaussian' seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. 'monochromatic' seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koruyarak diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır. Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'threshold' değeri --> hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. 'radius' değeri ise --> hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için çok uygun bir filtredir.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalıdır

Discort Filtresi

Bu filtre genel olarak resmimizin şekli üzerinde oynama yapmamıza yarar.

DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişim kutusundaki 'graininess' seçeneği --> resme tanecikli bir doku kazandırmamıza, 'glow amount' seçeneği --> ışık miktarını arttırıp azaltmamıza, 'clear amount' seçeneği ise --> resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirlememize yarar. 

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor bir filtredir ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyulur, ama yaptıkları da son derece etkili bir filtredir. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur. 

GLASS Filtresi :
Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır buzlu cam tipi yüklüdür. Bunları texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. İletişim kutusundaki 'scaling' seçeneği --> buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlamamıza, 'distortion' seçeneği --> bozulma miktarını belirlememize, 'smoothness' seçeneği ise --> buzlu camın buz hücrelerinin ebadını belirlememize yarar. 

OCEAN RIPPLE Filtresi :
Resminizi denizde oluşan dalgalar gibi büker. İletişim kutusundaki 'ripple size' seçeneği --> dalgaların boyunu ayarlamamıza, 'ripple magnitude' seçeneği ise --> bozulma miktarını ayarlamamıza yarar. 

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır. 

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür. 

RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' seçeneği --> tırtık derinliğini ayarlamamıza, 'size' seçeneği --> tırtık dalgasının boyunu belirlememize yarar.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusundaki gösterilen hareket çizgisine uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. 'amount' seçeneği --> resme kazandırılacak derinliği belirlememize 'mode' seçeneği --> küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanmamızı sağlar.

TWIRL Filtresi :
Resmi, merkezi kısmı hariç olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 dereceye kadar döndürmemize yarar. 

WAVE Filtresi :
Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Amplitude dalga yüksekliğidir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir. 

ZIGZAG Filtresi :
Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. İletişim kutusundaki 'amount' ve 'ridges' seçenekleri --> dalganın özelliklerini, 'style' seçeneği ile --> dalganın yönünü ve cinsini ayarlayabiliriz. 'pond ripples' (havuz dalgaları), 'out from center' (merkezden dışa doğru) veya around center ( merkezin civarında) seçeneklerimiz var.

Noise Bölümü AçıkLamaLarı

ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'amount' değeri --> parazit yoğunluğunu ayarlar, 'uniform' seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer 'gaussian' seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. 'monochromatic' seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koruyarak diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır. Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki 'threshold' değeri --> hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. 'radius' değeri ise --> hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için çok uygun bir filtredir.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyaç duyulduğunda kullanılmalıdır

Başlarken Ctrl + Alt + Shıt basılırsa Photoshop'a reset atılır yani son ayarlamalar gider. 

Alt + Backspace Foreground rengını boyar 

Ctrl + Backspace Background rengını boyar 

Ctrk + K ve ya Edit=Prefence=General genel ayarların yapıldığı menü 

Ctrl + + Zoom in 
Ctrl + - Zoom out 
Zoom yaptığınızda space tusuna basarsanız zoom'un içinde dolasabilirsiniz 

Tab tusu ile butun bölümleri kaldırıp geri getirebiliriz 

Shift + Tab tusu ile sağdaki menuleri kaldırıp geri getirir 

F = full screen 
B = Fırçayı alır 
ingilizce klavye de Ğ ve Ü tuşları Fırçayı büyültüp Küçültür. 

Ctrl + Shift + N yeni layer açar 
Alt + Ctrl + Shift + N sorusuz layer açar 

Ctrl + L Levels 

Shift + M Çemberin karenın olduğu menuyu seçer 

Menüler de Alt tusuna bastığınız zaman CANCEL tusu RESET tusu olur 

Ctrl + T tusu boyut ayarı 

Ctrl + N yenı bir calısma sayfası acma menusu 

Ctrl + S kaydet 

Shift + Ctrl + S Save as 

Alt + Shift + Ctrl + S Save for web 

Ctrl + W sayfa kapanır 

Ctrl + O sayfa acmak için kullanılır 

Ctrl + U = seçili alana renk verir



 
 















Aslında NoRanynn adlı kişi çok güzel anlatmış bu konuyu ama bende birkaç birşey eklemek istedim...

RÖTÜŞLAMA

·Kullanım Amacı
Bir resme uygulayacağınız rötüş işlemi biraz da rsmin hangi amaçla kullanılacak olması, resmin resmin ilk taranmadaki çözünürlüğünden ton aralığı tipine ve resmin gerektirdiği renk düzeltimine kadar her şeyi etkiler. Photoshop, RGB’yi ve diğer modlarını olduğu gibi CMYK renk moudunu destekler.
·Çözünürlük ve Resim Büyüklüğü
Photoshop’ta bir resmi rötüşlarken ilk yapılması gereken resmin doğru çözünürlüğe sahip olup olmadığıdır. Çözünürlük (resolution) kelimesi, bir resmi tanımlayan ve ayrıntıları oluşturan piksel adındaki küçük karelerin sayısını gösterir.
·Çözünürlük
Bilgisayar grafiklerinde farklı tipte çözünürlükler kullanılır. Bir resmin uzunluk birimi boyunca yer alan piksel sayısı resim çözünürlüğü olarak adlandırılır ve genellikle inç başına düşen pixel yani pixels per inch (ppi) ile gösterilir. Yüksek çözünürlüklü bir resimde, aynı boyutlara sahip düşük çözünürlüklü bir resimdekinden daha fazla piksel bulunur ve dolayısıyla bu resmin dosya boyutu diğerinden daha büyüktür. Photoshop’ta resimler yüksek (300 ppi ya da daha büyük) ile düşük (72 ppi ya da 96 ppi) olarak adlandırılan çözünürlük değerlerinde görüntülenir.
Bir monitörün uzunluk birimi boyunca yer alan piksel sayısı ise monitör çözünürlüğü olarak adlandırılır ve genellikle inç başına düşen nokta yani dots per inch (dpi) ile gösterilir. Resim pikselleri doğrudan monitör piksellerine çevrilir. Phohotoshop’ta resim çözünürlüğü monitörün çözünürlüğünden büyükse, resim ekranda belirlenen baskı boyutundan daha büyük görünür.
Bir fotoyazıcı ya da lazer yazıcı da inç başına kullanılan mürekkep noktası sayısına yazıcı çözünürlüğü ya da çıktı çözünürlüğü denir. En iyi sonuç yüksek çözünürlüklü resimler yüksek çözünürlüklü yazıcılarda basıldığında elde edilir. Basılacak bir resmin çözünürlüğü, yazıcı çözünürlüğüne ve ekran frekansına ya da resimleri yeniden oluşturmak için kullanılan halftone screen yöntemindeki inç başına düşen satıra yani lines per inch’e (lpi) göre belirlenir.
·Resmin Kesilip Çıkarılması
Önce resmi Crop aracı ile resmi kendisne ayrılan yere sığacak şekilde ölçekleyecek ve keseceğiz. Bir resmi kesip çıkarırken Crop aracını ya da Crop komutunu kullanabiliriz. Dikdörtgen şeklindeki seçimin dışında kalan alanı silebilir ya da gizleyebilirsiniz. Crop aracını seçin. Araç seçenekleri çubuğuna resmi sayfada kullanılacağı boyutlarını girin. Resmin etrafına bir çerçeve çizin . Sürüklerken çerçevenin hedef dosya boyutu için belirlediğiniz boyutlarla aynı oranı koruduğuna dikkat edin. Farenin düğmesini bıraktığınızda araç seçenekleri çubuğundaki seçenekler değişecek ve seçili alanın dışında gölgeli bir alan belirecektir. Bu alanı görmek istemiyorsanız araç çubuğunu kullanarak ilgili seçeneği (Shield Cropped Area) iptal edebiliriz.
Resmi hafif eğik olarak tarandığından yeni boyutlarını uygulamadan önce Crop aracını kullanarak resmi düzelteceğiz. Fare imlecini çerçevenin dışında bir yere getirin. İmleç çift uçlu eğri bir oka dönüştüğünde, çerçeveyi resimle paralel oluncaya kadar sürükleyin. Gerekiyorsa köşe tutamaçlarını kullanarak çerçevenin büyüklüğünü hassas bir şekilde ayarlayın ya da çerçeveyi içine gelip hafif taşıyın. Enter tuşuna basın. Resim bulunduğu yerden kesilip çıkarılacaktır.
·Ton Aralığının Ayarlanması
Bir resmin ton aralığı, resimdeki kontrast ya da ayrıntı miktarını gösterir ve resimdeki piksel dağılımı ile (en koyu (siyah) piksellerden en açık (beyaz) piksellere kadar belirlenir. Bu bölümde Levels komutunu kullanarak resmin kontrastını düzelteceğiz.
Image à Adjust à Levels komutunu seçin ve Levels iletişim kutusundaki Preview kutusunun seçili olduğundan emin olun.
Levels iletişim kutusundaki histogramı inceleyin. Alt yer alan üçgenler gölgeleri ( siyah üçgen), aydınlık yerleri (beyaz üçgen) ve ara tonları(midtone) ya da gammayı’yı (gir üçgen) göstermektedir. Resimdeki renkler tüm aydınlık aralığını kapsıyorsa, grafik siyah üçgenden beyaz üçgene kadar histogramın tüm genişliğini kaplayacaktır. Resimde çok koyu ya da çok açık renklerin olmaması durumunda ise grafik merkeze doğru toplanmış halde göreceğiz.
Ton aralığını genişletmek için resmin siyah ve beyaz noktalarını ayarlayabilirsiniz. Soldaki ve sağdaki üçgenleri histogramda en koyu ve en açık renklerin başladığı noktalara doğru sürükleyin. Değişiklerin uygulanması ok deyin. Histogramın yeni halini görmek için ImageàHistogram deyin.
Image à Adjust à Auto Contrast komutunu kullanarak da kontrast ve resimdeki renklerin tüm karışımını otomatik olarak ayarlayabilirsiniz. Kontrastın ayarlanması resimdeki en koyu ve en açık pikselleri siyah ve beyaza eşler. Yeniden eşleme işlemi aydınlık yerlerin daha açık, gölgelerin daha koyu görünmesini sağlar ve fotografların ya da sürekli tonlu resimlerin görüntüsünü daha da düzeltebilir. Auto Contrast komutu siyah ve beyaz pikselleri % 0.5 oranında kırpar. Yani resimdeki en açık ve en koyu renkli pikselleri belirlerken bu piksellerin ilk % 0.5’lik bölümünü dikkate almaz. Renk değerlerinin bu şekildekırpılması, resimdeki uç piksel değerlerinin yerini siyah ve beyazın almasını sağlar.
·Renk Dengesizliğinin Giderilmesi
Bazı resimlerde, tarama esnasında oluşan ya da resmin orjinalinden kaynaklanan bazı renk dengesizlikleri (color cast) bulunur. Mesela elimizdeki resmin fazla kırmızı olduğunu görüyoruz. Bunun için resimdeki renk dengesizliklerini gidermek için bir Color Blance ayarlama katmanı kullanacağız. Bir ayarlama katmanı ile orijinal piksel değerlerini kalıcı olarak değiştirmeden resmi istediğiniz kadar düzenleyebilirsiniz. Renk dengesini sağlamak için bir ayarlama katmanı kullanmak, basmak istediğiniz resimler konusunda size özel avantajlar sağlar. Renk ayrımı provasını ya da basılan kopyanın renklerini gördükten sonra gerekirse resim üzerinde ek düzeltmeler yapabiliriz.
Layer à New Adjusment layer à Color balance komutuna girin. Ayarlama katmanı oluşturmak ve Color Balance iletişim kutusunu açmak için New Layer iletişim kutusunda Ok deyin. Ara tonları daha az kırmızı olacak şekilde ayarlamak için üstteki sürgüyü sola (biz –15) ve ortadaki sürgüyü de sağa ( biz +8) getirin ve ok deyin. Layers paletinde bir Color Balnce katmanı belirdiğine dikkat edin. Layers paletinde Color Balance katmanın yanındaki göz simgesini tıklayarak katmanı gizleyin ve sonra tekrar tıklayarak görünür hale getirin. Orijinal renklerle, ayarlama sonrasındaki renkler arasındaki farkı göreceksiniz.
·Resimdeki bir rengin Değiştirilmesi
Replace Color komutunu kullanarak belirli renkleri temel alan geçici maskeler oluşturabilir ve bu renkleri yerlerini değiştirebilirsiniz. Maskeler resmin belirli bir bölümünü izole etmenizi ve geri kalan kısma zarar vermeden sadece bu seçili alanda değişiklik yapmanızı sağlar. Replace Color komutunun iletişim kutusundaki seçenekleri kullanarak seçili alanın Hue, Saturation ve Lightness bileşenlerini ayarlayabilirsiniz. Hue rengi, Saturation rengin saflığı ve Lightness resimdeki saiyah ya da beyaz miktarını gösterir. Rengini değiştireceğimiz kısmı seçtik. Image àAdjust à Replace Color komutuna girdik. Replace Color iletişim kutusundaki selection alanında, varsayılan olarak geçerli seçimi gösteren siyah bir dikdörtgen görürsünüz. Burada Eyedropper aracını kullanarak maskelenecek ve yerine başka renk konulacak olan alanı seçeceğiz. Replace color kutusunda üç farklı Eyedropper aracının bulunduğunu göreceksiniz. İlk eyedropper tek bir renk seçmek, yanında artı simgesi bulunan Eyedropper aracı renk eklemek, yanında eksi simgesi bulunana Eyedropper aracı da seçimden renk çıkarmak için kullanılır. Replace Color iletişim kutusundaki Eyedropper aracını seçin ve bir tıklayarak seçili alan içinde tıklayın. Yanında artı simgesi olan Eyedropper aracını seçin, fare imlecini seçilecek kısım beyaz renkle tamamen vurgulanıncaya kadar tıklayarak üzerinde sürükleyin. Fuziness sürgüsünü 61’ getirerek maskenin tolerans seviyesini ayarlayın. Sonra da aşağıdan Hue, saturation ve Lightness değerlei ile oynayarak rengini değiştirin.
·Sponge Aracıyla Doygunluğun Ayarlanması
Bu bölümde Sponge aracını kullanarak ön plandaki kısımların rengini doygunlaştıracağız. Sponge aracı, resmin belirli bölümlerinde hassas doygunluk değişikleri yaparken oldukça faydalıdır. Dodge aracının altına gizlenmiş olan Sponge aracını seçin. Araç seçenekleri çubuğundaki Mode menüsünden Saturate’i seçin. Pressure kutusuna 90 yazarak doygunluk efektinin yoğunluğunu ayarlayın. Sol taraftaki oku tıklayarak Brush paletini açın ve paletin ikinci sırasından yumuşak bir fırça seçin. Sponge aracını resmin üzerinde sürükleyerek renklerini doygunlaştırın. Aracı bir alanın üzerinde ne kadar çok sürüklerseniz renk o kadar doygunlaşır.
·Dodge Aracıyla Aydınlık Ayarı Yapmak
Şimdi de Dodge aracını kullanarak resmin parlaklıkları aydınlatacak ve yansımayı belirginleştireceğiz. Dodge aracı, fotografçıların kullandığı ve pozlama sırasında ışığın ayarlanarak resmin bir bölümünün aydınlatılması şeklinde tanımlayabilceğimiz klasik yöntemi esas alır. Araç seçenekerli kısmından Range menüsündeki Highlights’ı seçin ve Exposure kutusuna 50 girin. Brush paletindeki ikinci sıradan yumuşak orta boy bir fırça seçin. Dodge aracını resim üzerinde ileri geri sürükleyerek parlak bölgeleri belirginleştirin. 

·Resmin Bir Bölümünün Değiştirilmesi

Resimdeki bir bölümü başka bir dosyada yer alan bir resimle değiştireceğiz. Değiştirilecek kısmı seçin. Sonra diğer dosyadaki resmi seçin.EditàCopy(ctrl+C) deyin ,sonra eski dosyaya gelip seçili yerin içine resmi koymak için Edità Paste İnto (Ctrl+Shift+V) deyin. Getirdiğimiz resmin geri kalan kısımla uyumlu olması için Opactiy değerini değiştireceğiz. Mesela % 55 yapın. 



·Unsharp Mask Filtresinin Kullanılması

Bir resmi net rötüşlerken uygulanan son adım, kenar ayrıntılarının kontrastını ayarlamak ve resmin daha net görünmesini sağlamak için Unsharpen Mask filterisini kullanmaktır. 
Filter à Sharpen àUnsharp Mask
Unsharpen Mask iletişim kutusunda Preview kutusunun işaretli olduğundan emin olun. Böylece uygulamdan önce efekti görebilirsiniz. Önizleme, Unsharp Mask iletişim kutusunda küçük bir resim olarak ya da resim penceresinde görüntülenir. Fare imlecini önizleme penceresinin içine getirip sürükleyerek resmin farklı bölümlerini görebilir, pencerenin altında yer alan + ve – düğmelerini kullanarak önizlemenin büyütme oranını değiştirebilirsiniz. Amount sürgüsünü kullanarak resmi istediğiniz şekilde netleştirin (biz % 60 yaptık),
Radius sürgüsünü kullanarak netlik üzerinde etkili olan ve kenar piksellerini çevreleyen piksel sayısını belirleyin. Çözünürlük ne kadar yüksekse Radius değeri de o kadar yüksek olmalıdır. Resmin çözünürlüğü 72 dpi olduğu için biz de 0.5 lik bir değer girebiliriz.
İsterseniz Threshold değerini de ayarlayabilirsiniz. Threshold, netleştirilen piksellerin kenar pikselleri olarak belirlenmesinden ve ardından Unsharp Mask filtresiyle netleştirilmesinden önce kendilerini çevreleyen alandan ne kadar farklı olmaları gerektiğini belirler. Varsayılan Threshold değeri olan sıfır resimdeki tüm pikselleri netleştirir.
Unsharp Mask aslında resimdeki kenarları netleştirmek için kullanılan klasik bir bir film kompozitleme tekniğidir.Unsharp Mask filtresi; resim çekilirken, taranırken, tekrar örnekleme yapılırken ya da baskı sırasında oluşan bulanıklıkları düzeltir.
Unsharp Maske filtresi, çevre piksellerinden belirlediğiniz Threhold değeri oranında farklı olan pikselleri bulurve yine belirlediğiniz Amount değeri oranında piksellerin konstrastını artırır. Ayrıca piksellerin karşılaştırılacağı bölümün yarıçapını da belirleyebilirsiniz.
·Resmin Dört Renk Baskıya Uygun Şeiklde Kaydedilmesi
Bir photoshop dosyasını renkli bir yayında kullanmak üzere basmadan önce, düzgün bir dört renk baskı için CMYK renk moduna dönüştürmeniz gerekir. Imageà Mode à CMYK seçin. Şimdi dosyayı basılcak uygun formatta kaydedebiliriz. Baskıda dört renk ya da CMYK renklerinde basılcacak resimler için Tagged-Image-File-Format’ı kullandığı için biz de resmimizi bir TIFF dosyası olarak kaydedeceğiz.
·Resmin Dört Renk Baskıya Uygun Şeiklde Kaydedilmesi
Photoshop’ta Art History Brush aracını kullanarak, farklı renklerle ve artistik stillerle boyanarak gerçekleştirilebilen dokuların benzerlerini oluşturabilirsiniz. Art History Brush belirli bir aşamdaki ya da enstantanedeki(snapshot) kaynak bilgisini kullanarak stilize fırça darbeleriyle boyar. Bu aracı kullanarak gerçekçi bir resimler üzerinde bir ressam gibi empresyonist tadlar oluşturmak mümkündür. Farklı ayarları deneyerek aynı resim üzerinde oluşturabileceğiniz efektlerin çeşitliliğini görebilirsiniz.
Araç seçenekleri çubuğunda Brush açılır paletinden bir fırça seçin. İlginç efektler oluşturmak için; dairesel olmayan, doku özellikli ya da özel bir fırça kullanmayı deneyin. Fırça, boya ile kaplanan tüm alanı değil, resim üzerinde uyguladığınız her bir fırça darbesinin büyüklüğünü gösterir. Boyamak için aracı resmin üzerinde sürükleyin.






Kaynak: 
http://www.msxlabs.org/forum/internet-bilgisayar-dunyasi/19635-photoshop-nedir-nasil-kullanilir.html#ixzz1lXLFb2tF

Bugün 20 ziyaretçi (289 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol